پشم شیشه

پشم شیشه

پشم شیشه در واقع نوعی عایق برای مسدود کردن حرارت ، صدا ، آب و هوا میباشد

پشم شیشه

پشم شیشه در واقع نوعی عایق برای مسدود کردن حرارت ، صدا ، آب و هوا میباشد که مواد تشکیل دهنده آن شیشه ذوب شده ، زرین و ماسه میباشد.
پشک شیشه معمولا بصورت رولی تولید و به بازار عرضه میشود ، قیمت آن نیز براساس نوع ، ضخامت و دانسیته متفاوت است.

جنس پشم شیشه

پشم شیشه از ترکیب شیشه های بازیافتی ( بطری های آب ، شیشه های درب و پنجره ) ، ماسه ، رزین که در دمای 1450 درجه سانتی گراد پخته و تولید میشود.
صخامت پشم شیشه بین 2 تا 7 میکرون است که بهم تاخته میشود که این تاختگی حفره های زیادی را در پشم شیشه بوجود می آید که این حفره ها درون پشم شیشه در واقع همان خاصیت عایق بودن را در پشم شیشه بوجود می آورد.
پشم شیشه ماده ای عایق ، ساخته شده از الیاف شیشه است که با استفاده از چسب در بافتی مشابه پشم قرار داده شده است ، این فرآیند بسیاری از کیسه های کوچک هوا را بین شیشه به دام می اندازد ، و این کیسه های کوچک هوا منجر به ویژگی های عایق حرارتی بالا می شوند ، پشم شیشه به صورت رول یا اسلب تولید می شود ، با خواص حرارتی و مکانیکی
متفاوت ، پشم شیشه محصولی با تکنولوژی بالا است که عمدتا از شن و ماسه و شیشه بازیافت ساخته می شود.
همچنین ممکن است به عنوان ماده ای قابل اسپری یا استفاده در محل ، روی سطح مورد عایق تولید شود ، روش مدرن تولید پشم شیشه توسط گیمز اسلیتر هنگامی که در شرکت شیشه ای اوونز-ایلینویز کار می کرد (تولیدو ، اوهایو) اختراع شد ، وی برای اولین بار در سال 1933 برای ساخت پشم شیشه درخواست ثبت اختراع کرد.

خصوصیات پشم شیشه

خصوصیات حرارتی استثنایی آن باعث صرفه جویی در انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوا می شود ، ساختار متخلخل و الاستیک آن باعث جذب صدا در هوا می شود و تصحیح صوتی داخل محل را ارائه می دهد ، طبیعت غیر قابل احتراق ، پشم شیشه باعث سوختن آتش و انتشار شعله های آتش نمی شود.

فرآیند ساخت پشم شیشه

کوره : پشم شیشه عمدتا از شن ، خاکستر سودا ، سنگ آهک و شیشه بازیافتی ساخته می شود ، در سیلوها ذخیره می شوند ، توزین ، مخلوط و در کوره ریخته می شوند.
. ذوب شدن: سپس این مخلوط در دمای بیش از 1400 درجه سانتیگراد در کوره برقی یا گازی ذوب می شود.
. فیبریزه کردن: شیشه مایع از طریق یک فیدر به یک دستگاه فیبر دهنده منتقل می شود ، جایی که توسط یک چرخان سانتریفیوژ از طریق سوراخ های کوچک رانده می شود - الیاف ایجاد می کند، اینها با یک چسب پاشیده می شوند و به صورت پتو شکل می گیرند.
. فرم دهی : سپس پتو از یک اجاق گاز پخت عبور می کند ، در طی این فرآیند می توان پتو را فشرده کرد تا به ضخامت نهایی خود برسد.
. برش : سپس پتو به عرض لازم برش داده می شود ، برش های خارج شده بازیافت می شوند ، صورت را می توان در نهایت به پتو چسب زد ..
. بسته بندی : انتهای خط به طور کلی به یک دستگاه نورد برای تشک و یک دستگاه انباشته برای تخته مجهز است.
. پالت سازی : پشم شیشه را می توان تا یک دهم حجم خود فشرده کرد ، در مجموع 36 رول شیشه را می توان روی یک پالت بسته بندی کرد