تنور داغ آهن اسفنجی ها در فصل سرما

تنور داغ آهن اسفنجی ها در فصل سرما

بازار آهن در حالی در رکود فرسایشی و خواب زمستانی به سر می‌برد که قیمت آهن اسفنجی در 4 ماه گذشته روند افزایشی داشته است؛ عرضه نامتوازن آهن اسفنجی در بورس کالا ممکن است به تعطیلی واحدهای فولادی کوچک‌تر منجر شود...

وضعیت قیمت آهن آلات

هفته چهارم آبان ماه در حالی شروع شد که قیمت روز میلگرد و آهن در غالب مبادی فروش با کاهش 100 تا 300 تومانی همراه بود، تعدادی زیادی از کارخانه‌ها ثبات قیمت داشتند و قیمت میلگرد راد همدان بین 100 تا 200 تومان افزایش داشت. قیمت میلگرد میانه ثابت بود و هر کیلو از آن 22.200 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور هم 23.110 تومان به فروش رسید.

افزایش 12.5 درصدی قیمت آهن اسفنجی

از نیمه تابستان که بازار آهن و فولاد وارد رکود عمیقی شد و معاملات نسبتا از رونق افتاد، آهن اسفنجی به تدریج روند افزایشی در پیش گرفت و تا کنون که در هفته چهارم آبان ماه قرار داریم، تداوم یافت؛ به طوری که طی 4 ماه گذشته قیمت آهن اسفنجی حدود 12.5 درصد افزایش قیمت داشته است. از علل افزایش قیمت آهن اسفنجی در چندماه گذشته می‌توان به احتمال قطعی گاز در زمستان اشاره کرد، اگرچه قطعی گاز به کاهش تولید آهن آلات منجر خواهد شد اما نکته اینجاست که هنوز محدودیت مصرف و قطعی گاز رخ نداده است.