چینی ها به بازار برگشتند؛ قیمت سنگ آهن بالا رفت

چینی ها به بازار برگشتند؛ قیمت سنگ آهن بالا رفت

با توجه به اقدامات مثبت دولت چین برای تقویت اقتصاد، بخش مسکن و ساخت‌وساز در این کشور در حال بهبود است. از طرفی با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و انبارسازی چینی‌ها میزان تقاضا برای سنگ‌آهن افزایش یافته که این موارد باعث صعودی شدن قیمت سنگ‌آهن طی چند هفته گذشته در بازار شده است و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته...

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی با بررسی بازارهای جهانی معتقدند با توجه به اقدامات محرک در اقتصاد چین، میزان تقاضا برای سنگ‌آهن افزایش خواهد یافت و از این‌رو قیمت سنگ‌آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار به ازای هر تن افزایش خواهد یافت.

این پیش‌بینی قیمتی با برآورد نرخ سنگ‌آهن در روز دوشنبه ۲۷نوامبر مقایسه می‌شود، با این حال براساس داده‌های شرکت مشاوره Steelhome، این قیمت همچنان بسیار پایین‌تر از رکورد ۲۳۲.۵دلار به ازای هر تن است که در ماه مه ۲۰۲۱ به ثبت رسیده بود.

طی هفته‌های اخیر دولت مرکزی چین پس از آنکه مجموعه‌ای از اقدامات را برای احیای اقتصاد در حال رشد خود به‌خصوص در بازار بیمار مسکن و بخش ساخت‌وساز به کار گرفته است، عملا به عنوان مصرف‌کننده اصلی فولاد ظاهر شده و از این‌رو قیمت سنگ‌آهن در مسیر افزایشی قرار گرفته است.