تهرانی ها برای خرید یک متر مسکن باید یک سال پس انداز کنند!

تهرانی ها برای خرید یک متر مسکن باید یک سال پس انداز کنند!

کارشناس حوزه مسکن گفت: با توجه به بحران مسکن و گسیختگی سیاستی دولت، یک فرد تهرانی با پس‌انداز حداقل دستمزد طی یک سال، می‌تواند یک متر مسکن خریداری کند.

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس در زمینه افزایش قدرت خرید مسکن، گفت: وضعیت مسکن در شهر تهران موضوع پیچیده‌ای است که تک‌بعدی نمی‌توان به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: قدم‌های مؤثری در یک دهه گذشته برای خانه‌دار کردن مستأجران برداشته شده است؛ دولت پنجم و ششم در راستای تدوین سیاست‌های تولید مسکن با استراتژی تأمین زمین و زیربنا و شهرک‌های مختلف در این زمینه اقدام کرد و دولت هفتم و هشتم بر مبنای ایجاد تأمین سرمایه در قالب وام این سیاست را ادامه داد و دولت نهم و دهم نیز به مسکن مهر روی آورد.

ایری تشریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم متأسفانه فاقد استراتژی تولید مسکن بودیم و دولت سیزدهم همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت یک میلیون واحد مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، ساماندهی بازار اجاره را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بخش مسکن از جمله زیربخش‌های اقتصاد کلان است، تابع تغییر و تحولات اقتصادی کشور بوده و مجزا از کل اقتصاد قابل بررسی نیست. بدیهی است که در شرایط بروز تورم تمامی زیربخش‌های اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گرفته و نمی‌توان انتظار کاهش یا ثبات قیمت در یک بخش از اقتصاد را داشت.