۶۰ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

۶۰ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با ریزش ۵۹/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۲۸ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای نه چندان بالا، به مقدار ۶۸۶ هزار و ۸ تن به فروش رفت.

طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز دوم دی ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصول شامل ۱۶۹ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی، ۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با ریزش ۵۹/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۲۸ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای نه چندان بالای ۶۸۶ هزار و ۸ تنی به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق گرم و ورق گرم خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی و در مجموع حذف ۶۰.۲ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۶ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای ۶۰ هزار و ۲۵۸ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۵ هزار و ۵۴۷ تن و قیمت پایه ۲۹ هزار و ۳۰۶ تومان نسبت به هفته اطلاعیه ۲۲/۲ درصد کاهش در حجم و ۱/۹ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ طول کوتاه و بیشترین قیمت ۴۹ هزار تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۴ است.