زیان در زنجیره آهن و فولاد

زیان در زنجیره آهن و فولاد

زیان در زنجیره آهن و فولاد

بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته با ثبات گسترده‌ای آغاز به کار کرد و اغلب مبادی فروش نرخ روز آهن آلات را بدون تغییر عرضه کردند و تنها در برخی شرکت‌ها نوسانات پراکنده مشاهده شد.

بازار ارز نیز نوسانات قابل ملاحظه‌ای نداشت به طوری که نرخ دلار در ابتدای روز تا مرز ۳۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد اما تا پایان روز مجددا کمی عقب‌نشینی کرد و نهایتا در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۷۳۰ تومان به فروش رسید.

بررسی نوسانات بازار آهن

روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد و در چند کارخانه از جمله میلگرد امیرکبیر و هیربد زرندیه و کارخانه میلگرد فولاد زاگرس نوسانات پراکنده مشاهده شد. کف نرخ میلگرد روز گذشته عمدتا ۱۵ هزار و ۳۵۰ الی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد که تقریبا ثابت بود.

بازار تیرآهن در عمده شرکت‌ها تغییر نداشت، نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در شماری از بنگاه‌های تهران در برخی سایزها مانند سایز ۱۴ ثابت اعلام شد و برخی سایزها هم مانند ۱۶ و ۱۸ به طور جزئی افزایش قیمت داشت. براساس گزارش‌ها نرخ تیرآهن سایز ۱۶ حدود هزار تومان از سایر سایزها بالاتر است که علت آن ممکن است کمبود این محصول در بازار باشد.

نرخ قوطی پروفیل در بازار نوسانات پراکنده‌ای داشت به طوری که در برخی شرکت‌ها ثابت اعلام شد، در برخی مبادی فروش از جمله کارخانه یاران و پایا اصفهان حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش داشت و در چند کارخانه نیز کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی مشاهده شد. کف قیمت پروفیل ضخامت ۲ میلمیتر از ۲۲ هزار و ۳۰۰ تا حدود ۲۳ هزار تومان برآورد شد.

قیمت روز لوله داربستی، صنعتی، مانیسمان و ... روز گذشته را بدون تغییر قیمت عرضه شدند، همچنین قیمت نبشی و ناودانی هم تقریبا در کلیه مبادی فروش تغییر قیمت نداشت و در نبشی کارخانه منظومه و یاوران زنجان کاهش ۱۰۰ تومانی مشاهده شد.