ثبات قیمت آهن با اصلاح جزئی

ثبات قیمت آهن با اصلاح جزئی

ثبات قیمت آهن با اصلاح جزئی

روز گذشته قیمت آهن آلات در عمده مبادی فروش رو به ثبات بود، در برخی شرکت‌ها نوسانات پراکنده که غالبا افزایشی بود نیز مشاهده شد، اما برخی شرکت‌ها هم کاهش قیمت داشتند.

بازار ارز نیز روز گذشته نوسانات کاهشی داشت و دلار به نرخ تقریبی خود در خردادماه سالجاری رسید، به طوری که در بازار آزاد حدود ۳۲ هزار و ۴۲۰ تومان مبادله شد. آنطور که از اوضاع بازار برآورد می‌شود نرخ دلار ظرفیت و پتانسیل افزایش قیمت را دارد اما بازارساز با تزریق دلار در بازار به دنبال کنترل نرخ آن است.

به عقیده برخی نتایج مبهم برجام یا به بن بست رسیدن آن یکی از عوامل تحریک بازار ارز است، مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد مدیریت بازار توسط بازارساز است، به این صورت که با تزریق دلار در بازار، در تلاش است نرخ ارز را کنترل کند.

بررسی روزانه قیمت آهن آلات

همانطور که اشاره شد بازار آهن و فولاد نوسانات متعددی همراه با ثبات حداکثری محصولات فولادی داشت، برای مثال قیمت میلگرد آجدار در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما کارخانه میلگرد آجدار راد همدان، میلگرد ذوبی و چند شرکت دیگر حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند و کارخانه میلگرد نیشابور و فایکو نیز با کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی همراه بودند.