رونق بازار آهن در گرو ساخت مسکن

رونق بازار آهن در گرو ساخت مسکن

رونق بازار آهن در گرو ساخت مسکن

بازار مسکن 

 یکی از اصلی‌ترین عوامل تحرک در بازار آهن است، اما اکنون شاهد رکود عمیق در این بازار هستیم و سردی هوا نیز این رکود را تعمیق می‌کند؛ در همین زمینه حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد از رونق بازار آهن در صورت تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن ملی، خبر داد.

در شرایط فعلی بسیاری از بازارهای کشور با مشکلات و چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود اینکه اصناف متعددی راه‌حل‌های مختلفی پیشنهاد می‌کنند اما از متخصصان این حوزه مشورتی دریافت نشده است.

جریانات اخیر گواه اوضاع اقتصادی کشور و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، اگرچه چند ماه از جراحی اقتصادی کشور گذشته است اما تاکنون اصلاحی صورت نگرفته و بیماری اقتصادی نیز درمان نشده است.

رستگار در ادامه از پایان محدودیت‌های کرونایی ابراز رضایت کرد و گفت: با وجود مشکلات متعددی که برای کسب‌وکارها اتفاق افتاد اما اکنون خشنودیم که این محدودیت‌ها پایان یافته و اصناف مختلف تاحدودی رونق گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد همچنین بیان کرد: پیش از شیوع کرونا شاهد روی آوردن کسب و کارها به فعالیت‌های مجاری بودیم که با شیوع کرونا رونق گرفت و برخی از کسب و کارها نیز به طور کلی مجازی شدند.

وی افزود: باید فروش دیجیتال به عنوان رسته در همه اصناف فعال شود که نتیجه آن قانونمند شدن معاملات در این فضا است.

رستگار تصریح کرد: به طور کلی سه نوع گروه کالا داریم که شامل کالاهایی است که تولیدشان بیش از مصرف است، کالاهایی که تولیدی برابر با مصرف دارند و کالاهایی که مصرفی کمتر از میزان تولید دارند؛ اهن و فولاد در دسته تولید بیشتر از مصرف قرار دار