فولاد داخلی گرانتر از بازار جهانی

فولاد داخلی گرانتر از بازار جهانی

فولاد داخلی گرانتر از بازار جهانی

 روز گذشته با ثبات حداکثری قیمت روز اهن الات مواجه بودیم به طوری که اغلب مبادی فروش تغییری در نرخ محصولات خود اعمال نکردند اما در عین حال برخی نوسانات کاهشی نیز قابل مشاهده بود.

بازار ارز پس از چند روز ثبات نسبی و نوسانات جزئی رفت و برگشتی، روز گذشته روندی صعودی در پیش گرفت و مجددا شاهد افزایش نرخ دلار بودیم، به گونه‌ای که هر دلار بازار آزاد با افزایشی ۴۰۰ تومانی در پایان روز حدود ۳۵ هزار و ۸۱۰ تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه بازار آهن

میلگرد در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود اما کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی هم مشاهده شد، چند کارخانه نیز حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

قیمت پروفیل آهنی در کارخانه‌های صدرا، نیکان و... کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت اما سایر کارخانه‌ها تغییر قیمتی نداشتند. قیمت لوله دار بستی مانیسمان، گازی و ... نیز در غالب شرکت‌ها بدون تغییر عرضه شدند.

نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی نیز عمدتا ثبات قیمت داشتند؛ همچنین قیمت تیرآهن در شماری از کارخانه‌ها ثابت بود اما نوسانات تیر اهن اصفهان  متعدد بود، در برخی سایزها کاهش ۱۰ هزار تومانی و در برخی افزایش ۲۰ الی ۷۰ هزار تومانی مشاهده شد، همچنین کارخانه‌های فایکو و فولاد یزد ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند.