پاییز؛ اوج رکود بازار آهن

پاییز؛ اوج رکود بازار آهن

پاییز؛ اوج رکود بازار آهن

 هفته گذشته با ثبات و سکون قیمت  اهن الات پایان یافت، بازار آهن و فولاد تقریبا در حالت نیمه‌تعطیل بود و معامله چشمگیری هم مشاهده نشد.

بازار ارز نیز همسو با بازار آهن روند ثابتی داشت و قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳۵ هزار و ۲۷۰ تومان مبادله شد.

بررسی روزانه بازار آهن

روز پنجشنبه که تقریبا بازار در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارد قیمت میلگرد به تبعیت از این فضا در عمده مبادی فروش ثابت بود و چند شرکت نیز نوسانات جزئی داشتند ناودانی ایرانی  و اروپایی و نیز نبشی در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شدند و تنها چند کارخانه در قیمت محصولات خود کاهش جزئی اعمال کردند. قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی و کیلوفروشی نیز به همین ترتیب بود و غالبا ثابت اعلام می‌شد.و لوله داربستی، لوله مبلی، گازی و ... نیز در عمده مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند. گفتنی است انواع ورق سرد و گرم نیز مانند سایر محصولات فولادی چندان تغییری نداشت و قیمت ورق آهن، ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها حاکی است که امروز حدود یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۹۳۰ تن شمش بلوم، میلگرد ساده تیرآهن، ناودانی، کلاف، سنگ آهن، آهن اسفنجی و ... در بورس کالا عرضه می‌شود. گفتنی است از این میزان ۸۵ هزار و ۵۰ تن شمش بلوم با نرخ پایه ۱۵ هزار و ۳۷۰ تومان در نظر گرفته شده است، گویا حجم عرضه این هفته افزایش ۴۰/۹ درصدی داشته است.