آهن و فولاد؛ صنعت مهم کشور

آهن و فولاد؛ صنعت مهم کشور

آهن و فولاد؛ صنعت مهم کشور

: شنیده‌ها از بازار آهن حاکی است که روز گذشته نیز رخداد و تغییر خاصی در فعالیت‌های بازار مشاهده نشد و معامله‌ای هم اگر انجام می‌شود با چانه‌زنی و درخواست تخفیف مشتری همراه است؛نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد.

از ابتدای روز گذشته تحرکات افزایشی بازار ارز مشاهده شد، به طوری که قیمت دلار به کانال ۳۶ هزار تومانی رسید و در پایان روز در مرز این کانال متوقف شد و در بازار آزاد حدود ۳۵ هزار و ۹۴۰ تومان به فروش رسید.

تحلیل روزانه قیمت آهن

اگر چه دیروز عمده مبادی فروش تغییر چندانی در قیمت‌ها اعمال نکردند و بازار روند ثابتی داشت اما به موازات افزایش نرخ دلار تحرکات جسته‌وگریخته‌ای نیز در شماری از کارخانه‌ها مشاهده شد که در بازار میلگرد هم مشهود بود؛ به عنوان نمونه ، میلگرد میانه و ... افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی داشتند درحالی که مابقی کارخانه‌ها ثابت بودند.

قیمت قوطی آهن در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد همچنین انواع لوله‌های مبلی، گازی، لوله آب و سایر لوله‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی هم تقریبا در همه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

، رنگی و گالوانیزه در اکثر کارخانه‌ها با کاهش ۱۰۰ تومانی اعلام قیمت شدند و چند کارخانه هم ثابت بودند. قیمت ورق سیاه نوسانات متعددی داشت به طوری که علاوه‌بر ثبات کاهش ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی و افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی هم مشاهده شد.