سایه قیمت دلار بر بازار آهن

سایه قیمت دلار بر بازار آهن

سایه قیمت دلار بر بازار آهن

در کلیه زیرمجموعه‌های بازار روز گذشته نیز مشهود بود ولی ثبات نسبی قیمت‌ها در برخی مبادی فروش هم قابل ملاحظه بود.

بازار ارز به دنبال نوسان جهشی اواسط روز گذشته کانال ۳۹ هزار تومان را لمس کرد و قیمت دلار تا پایان روز کمی عقب‌نشینی کرد، به طوری که هر دلار در بازار آزاد ۳۸ هزار و ۳۲۰ تومان معامله شد.

تحلیل روزانه بازار آهن

 از ابتدای هفته تا روز گذشته همچنان تداوم داشت و رقم افزایش این محصول روز گذشته بین ۲۰ الی ۲۰۰ تومان اعلام شد، چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند. طبق آمار نرخ میلگرد در بازار روز گذشته عمدتا در بازه ۱۶ هزار و ۹۰۰ الی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد و نرخ متوسط این محصول هم به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

قیمت روز پروفیل آهنی نیز با افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود؛ قیمت لوله داربستی، مانیسمان، مبلی و انواع لوله‌ها نیز افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشتند. همچنین افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی هم در قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی قابل مشاهده بود البته چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند.

میلیمتر با توجه به نوع ورق مصرفی بین ۲۳ هزار و ۳۰۰ الی ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان شنیده می‌شد. تیراهن شاخه‌ای روز گذشته نیز از ۲۰ هزار الی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در چند کارخانه هم قیمت‌ها ثابت اعلام شد.

انواع ورق‌ها نیز روبه افزایش بودند به طوری که قیمت ورق سیاه از ۵۰۰ الی هزار تومان افزایش داشت و قیمت ورق گالوانیزه نیز با افزایش ۳۰۰ تومانی همراه بود. قیمت روز ورق روغنی با ۵۰۰ تومان افزایش اعلام قیمت شد و ورق رنگی هم ۴۰۰ تومان افزایش داشت.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که حدود ۱۹۰ هزار و ۲۸۰ تن محصول فولادی به تابلو معاملات بورس راه یافتند که از این میزان حدود ۹۹ هزار و ۵۲۳ تن معامله شد که رقمی معادل ۵۲ درصد برآورد شد. میلگرد عرضه شده در بورس ۶۷ هزار و ۳۲۹ تن برآورد شد که با قیمت ۱۵ هزار و ۶۸۹ تومان به فروش رسید.

به گزارش آهن پرایس، همانطور که از نوسانات بازار آهن روز گذشته برمی‌آید در تعدادی از مبادی فروش قیمت‌ها ثابت اعلام شد و مشتری محصول مورد نیاز خود را به قیمت روز سه‌شنبه خرید کرد.

 با توجه به قطعی گاز در ایام سرد سال که منجر به محدودیت و قطعی گاز صنایع فولادی شده، محصولات فولادی نیز به همین میزان با کاهش تولید مواجه شده است.

از همین رو محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره شرایط فعلی صنایع فولادی هشدار داد و تبعات توقف تولید آهن اسفنجی را گوشزد کرد.