افزایش ۳۰۰۰ تومانی قیمت میلگرد در ۲ هفته

افزایش ۳۰۰۰ تومانی قیمت میلگرد در ۲ هفته

افزایش ۳۰۰۰ تومانی قیمت میلگرد در ۲ هفته

شنیده‌ها حاکی است که روز گذشته با تداوم افزایش افسارگسیخته و تهاجمی قیمت آهن‌آلات مواجه بودیم به‌گونه‌ای که علاوه‌بر مسائل جاری کشور، معاملات شمش عرضه شده در بورس کالا نیز به افزایش شتاب‌زده قیمت‌ها منجر شد، به طوری که برخی کارخانه‌ها فروش خود را بستند و برخی قیمت دوم‌ و سوم نیز اعلام کردند.

بازار ارز روز گذشته نیز با روند افزایشی توأم بود و قیمت دلار با عبور از نیمه کانال ۳۹ هزار تومان در نزدیکی کانال ۴۰ هزار تومان در نوسان بود به طوری که در پایان روز هر دلار در بازار آزاد ۳۹ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد.

تحلیل روزانه بازار آهن

روز گذشته در بازار میلگرد افزایش ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی را مشاهده کردیم که کف قیمت میلگرد آجدار را در محدوده ۱۷ هزار و ۸۰۰ الی ۱۸ هزار تومان قرار داد و براساس شنیده‌ها سقف قیمت این محصول نیز ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان برآود شد.

نرخ متوسط میلگرد حدود ۱۸ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام شد که بیانگر افزایش ۵۹۰ تومانی این محصول در یک روز است. طبق این آمار در مدت دو هفته قیمت میلگرد حدود ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته و از ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان به ۱۸ هزار و ۴۸۰ تومان رسیده است که رقمی معادل ۲ هزار و ۶۴۰ تومان برآورد شد.

قیمت ورق گالوانیزه روز گذشته نیز افزایش ۴۰۰ تومانی داشت، ورق روغنی عمدتا ثابت بود و ورق رنگی هم در چند کارخانه حدود ۲ هزار تومان افزایش داشت و چند کارخانه هم ثبات داشتند. قیمت روز ورق سیاه نیز در اکثر کارخانه‌ها افزایش ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان اعلام شد.

افزایش تهاجمی قیمت‌ها در بازار آهن در قیمت نبشی وقیمت ناودانی ایرانی و اروپایی نیز چشمگیر بود به طوری که این نوسان بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان برآورد شد، به طوری که کف قیمت از ۱۸ هزار و ۴۰۰ تا بیش از ۲۰ هزار تومان اعلام شد.