روند بازار آهن در گرو آهن اسفنجی

روند بازار آهن در گرو آهن اسفنجی

روند بازار آهن در گرو آهن اسفنجی

 روز گذشته نیز نوسانات افزایشی قیمت آهن‌آلات در عمده زیرمجموعه‌های بازار همچنان تداوم داشت و در این میان برخی از مبادی فروش نیز به ثبات قیمت‌ها روی آوردند.

بازار ارز نیز که روند افزایشی داشت روز گذشته تا مرز ۴۰ هزار تومان بالا رفت اما تا پایان روز کمی اصلاح شد و در بازار آزاد قیمت هر دلار حدود ۳۹ هزار و ۱۶۰ تومان به فروش رسید.

بررسی روزانه بازار آهن

نوسانات تهاجمی بازار آهن و فولاد که همچنان در کلیه حوزه‌ها مشهود بود در بازار میلگرد هم مشاهده شد به طوری که هر کیلوگرم میلگرد حدود ۵۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما چند کارخانه نیز بدون تغییر قیمت بودند.

قیمت روز تیرآهن با حفظ روند افزایشی روز گذشته در هر شاخه حدود ۱۰ الی ۱۵۰ هزار تومان بالا رفت. قیمت قوطی پروفیل نیز همچنان افزایشی بود که حدود ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان برآورد شد. به همین ترتیب قیمت انواع لوله‌ها از جمله لوله مانیسمان، داربستی، گازی و ... نیز افزایش ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی داشت.

قیمت انواع‌ ورق‌ها نیز با نوسانات متعددی همراه بود به طوری که قیمت ورق آهن در غالب کارخانه‌ها افزایش ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومانی داشت اما قیمت ورق گالوانیزه بدون تغییر عرضه شد، قیمت ورق روغنی نیز حدود ۶۰۰ تومان افزایش داشت و ورق رنگی هم در برخی کارخانه‌ها با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی همراه بود.

نوسانات نبشی و ناودانی هم همچنان تداوم داشت به طوری که قیمت نبشی با افزایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام شد و قیمت ناودانی نیز علاوه‌بر ثبات در برخی کارخانه‌ها حدود ۳۰۰ تومان نیز افزایش داشت.