بازگشت قیمت آهن به ابتدای سال

بازگشت قیمت آهن به ابتدای سال

بازگشت قیمت آهن به ابتدای سال

: آخرین هفته آذرماه با نوسانات چشمگیر قیمت آهن آلات همراه بود و تا آخرین روز از پاییز هم ادامه داشت و این درحالی بود که افزایش قیمت محصولات فولادی با میزان معاملات روند معکوسی داشت و روزبه‌روز میزان خریدوفروش کاهش می‌یافت.

بازار ارز هم پس از نوسانات جزئی در کانال ۳۹ هزار تومانی سرانجام در نخستین روز زمستان به کانال ۴۰ هزار تومانی رسید و حتی از این کانال نیز فراتر رفت به طوری که هر دلار در بازار آزاد حدود ۴۰ هزار و ۱۲۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

اگرچه روند افزیشی نرخ آهن آلات کماکان در پایان هفته گذشته نیز تداوم داشت اما شمار کثیری از مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند و کاهش جزئی هم مشاهده شد. پنجشنبه گذشته نرخ میلگرد بین ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان الی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد و نرخ میانگین آن نیز ۱۸ هزار و ۴۹۵ تومان برآورد شد.

در ابتدای ماه گذشته کمترین نرخ میلگرد ذوبی سایز ۱۴حدود ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان بود که این رقم در پایان ماه با افزایش حدود ۳ هزار تومان، به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. این درحالی است که همین محصول در اردیبهشت ماه حدود ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام قیمت می‌شد.

سایر محصولات فولادی نیز روز پنجشنبه را با جو نسبتا آرامی سپری کردند که گواه این ادعا نوسانات نرخ نبشی و ناودانی بود که در غالب حوزه‌ها روند ثابتی داشت، همچنین قیمت روز قوطی آهن و قیمت لوله گازی، مبلی، داربستی و سایر لوله‌ها نیز به‌رغم افزایش قیمت در برخی کارخانه‌ها، ثبات قیمت نیز داشتند. قیمت پروفیل ضخامت ۲ میلیمتر در ابتدای ماه آذر ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌شد و تا پایان ماه این رقم به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.