بازارساز در صدد حمایت از مصرف‌کننده

بازارساز در صدد حمایت از مصرف‌کننده

بازارساز در صدد حمایت از مصرف‌کننده

 روند افزایشی قیمت روز آهن آلات که در اواخر پاییز به اوج رسیده بود در اولین هفته دی ماه نیز در بازار آهن و فولاد مشاهده شد، به طوری این افزایش قیمت در عمده زیرمجموعه‌های بازار آهن مشهود بود.

بازار ارز نیز که کماکان درحال ثبت رکورد قیمتی در کانال‌های بالاتر است روز گذشته از کانال ۴۰ هزار تومانی نیز فراتر رفت و آنطور که پیداست احتمالا روند رو به بالای قیمت دلار همچنان ادامه‌دار باشد. گفتنی است روز گذشته هر دلار در بازار آزاد حدود ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

در راستای استمرار و تداوم روند صعودی نرخ آهن آلات، قیمت روز میلگرد همچنان رو به بالا بود و در یک نخستین روز هفته حدود ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومان افزایش یافت. نرخ میلگرد در بازه ۱۸ هزار و ۵۰۰ الی ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد و قیمت متوسط آن نیز حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت ورق آهن در اکثر کارخانه‌ها بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش داشت و چند شرکت نیز بدون تغییر قیمت بودند. قیمت ورق گالوانیزه هم به همین ترتیب بود و افزایش ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومانی را ثبت کرد؛ همچنین ورق رنگی نیز عمدتا با افزایش ۴۰۰ تومانی همراه بود.

روند افزایشی نرخ روز ناودانی ایرانی و اروپایی و نیز قیمت نبشی روز شنبه نیز قابل مشاهده بود که حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان برآورد شد، قیمت روز قوطی و پروفیل با وجود افزایش ۴۰۰ تومانی در برخی از شرکت‌ها نیز ثابت بود، نرخ پروفیل آهن ضخامت ۲ میلیمتر رقمی حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ الی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان شنیده می‌شود؛ همچنین قیمت انواع لوله‌های گازی، مبلی و ... روز شنبه روند آرامی داشت و بدون تغییر بود.