بازار آهن و فولاد در انتظار بودجه 1402

بازار آهن و فولاد در انتظار بودجه 1402

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: هزینه‌های اختصاص یافته برای ساخت‌وساز و مسکن، مالیات، موضوع انرژی هسته‌ای و به خصوص تصمیمات بودجه در بخش آهن و فولاد، به راحتی می‌تواند تأثیرات مثبت و یا منفی در بازار داشته باشد.

* تحلیل هفتگی بازار به روایت رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران

حمیدرضا رستگار در خصوص تحلیل هفتگی بازار آهن مطرح کرد: در هفته جاری بازار نگرانی‌های زیادی در رابطه با قطعی و سهمیه‌بندی گاز و آسیب رسیدن به خط تولید شرکت‌ها تجربه کرد. در واقع، شرکت‌ها نسبت به تعهدات خود در تولید و تحویل محصولات در بحران به سر می‌برند که یکی دیگر از عوامل این اتفاق، نوسانات موجود در ارزهای خارجی محسوب می‌شود.

وی گفت:

با نوسانات نرخ ارز، بازار آهن و فولاد دچار تردید محسوسی در قیمت محصولات در بورس کالا شد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران با اشاره به انتظار این حوزه در بودجه ۱۴۰۲، گفت:

در حال حاضر قیمت محصولات ناپایدار است به گونه‌ای که بازار در وضعیت مبهمی به سر می‌برد. البته در این ایام از سال به دلیل اینکه پروژه‌های زیادی در این حوزه وجود ندارد، می‌توان گفت معمولاً این روند به خصوص در حوزه ساختمانی تا فروردین‌ماه ادامه پیدا کند. بر همین اساس، هزینه‌های اختصاص یافته برای ساخت‌وساز و مسکن، مالیات، موضوع انرژی هسته‌ای و به خصوص تصمیمات بودجه در بخش آهن و فولاد، به راحتی می‌تواند تأثیرات مثبت و یا منفی در بازار داشته باشد.

رستگار با اشاره به تأثیر قطعی گاز در بازار آهن و فولاد گفت:

دولت باید مصرف گاز را به خصوص در بخش مصارف خانگی، مدیریت کند به گونه‌ای که باید الگوی جدیدی برای این بخش تعریف کرد، بنابراین دولت باید با تمام توان خود این اشکالات و موضوعات را پیگیری و مدیریت کند که در این راستا، کمک افرادی که مسئولیت خاص اجتماعی و اقتصادی دارند نیز، ضروری است.